.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در واکنش به اظهار نظر تامل برانگیز نماینده رودسر و املش ؛
آقای رهبری املشی ! از مردم شریف گیلان عذر خواهی کنید
شمال نيوز: ما خیال می کردیم مردم گیلان به غیر گیلانی‌ها هیزم تر فروخته‌اند که مورد بی‌مهری قرار د‌راند اما نمی دانستیم که گیلانی‌هایی هم داریم که بدتر از غیرگیلانی هستند!
آقای رهبری املشی ! از مردم شریف گیلان عذر خواهی کنید

شمال نيوز :واقعا اگر خداوند متعال کمی بیشتر به ما عمر عنایت فرماید چیزها خواهیم دید و شنید که مگو و مپرس.

در کشاکش مشکلات ارزی و تورم و تحریم ها که همه فکر و ذکر باید در راستای تولید ملی و اشتغال و رفع نگرانی مردم از گرانی باشد آقای رهبری املشی، نماینده املش ورودسر می گوید: " طرح استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران به نفع مردم است " !

آقای رهبری املشی ! شما که سابقه چند دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارید آیا همه مشکلات مردم حل شده و فقط جدا شدن رودسر واملش از گیلان باقی مانده است؟ آیا مردم رودسر واملش از گیلانی بودن خود شرمسار هستند که جنابعالی به عنوان نماینده این مردم شریف ساز جدائی کوک می کنید ؟

ما خیال می کردیم مردم گیلان به غیر گیلانی‌ها هیزم تر فروخته‌اند که مورد بی‌مهری قرار د‌راند اما نمی دانستیم که گیلانی‌هایی هم داریم که بدتر از غیرگیلانی هستند!

آقای املشی ! شما باید گیلان را خوب بشناسید؟ آیا می دانید گیلان یکی از کوچکترین استانهای کشور است ؟ خدا پدر افرادی را بیامرزد که قم را استان کردند و گرنه استان گیلان ار لحاظ وسعت از آخر اول بود.

ما قبلا شاهد بودیم که بعضی از نمایندگان سعی در تفکیک شهرستان از شهرستان های بزرگ برای استمرار نمایندگی خود داشتند ولی نشنیدیم که نماینده ای به فکر تشکیل استان جدید باشد !

شما می دانید استان گیلان بعلت نزدیکی شهرستان هایش به یکدیگر همانند یک کلانشهر است حالا شما که می خواهید رودسر و املش را از این مجموعه جدا و استان مستقلی تشکیل دهید چه خیالی در سر دارید ؟!

شما که استان های خراسان شمالی و جنوبی را مثال می زنید آیا می دانید فاصله شهرهای این استان با مرکز چقدر بوده است ؟ آیا می دانید استان خراسان ۳۱۳۳۳۵ کیلو متر مربع وسعت . معادل یک پنجم خاک ایران بوده است در حالیکه مساحت گیلان ۳/۱۴۰۴۲ کیلومتر مربع معادل نه (۹) دهم خاک کشور است ؟ مگر فاصله شهر های ما با مرکز استان چقدر است که شهروندان املش و رودسر از بعد مسافتش رنج می برند و شما در صدد رفع این مشکل هستید !

نکند براساس نوبت ۶ ماهه که جنابعالی رئیس مجمع نمایندگان گیلان شدید امر برشما مشتبه شده که می توانید جغرافیای استان را تغییر دهید ؟  باور بفرمایید اینگونه تبلیغات احساسی دیگر در میان مردم جایگاهی ندارد. این اطمینان حاصل است که مردم شهید پرور و فرهیخته املش و رودسر که به گیلانی بودن خود افتخار می کنند .

بعد از پیروزی انقلاب ، استان گیلان بعلت نداشتن وزیر و افراد با نقوذ در دولت ها همیشه از استانهای دیگر مثل : آذربایجان شرقی ، اصفهان ، یزد ، زنجان و… عقب مانده است . زمانی که نمایندگان آذربایجان اجازه نمی دادند یک گیلانی در آن دیار مدیرکل شود از استاندار تا مدیران کل استان ما غیر گیلانی بودند و اتفاقا” جنابعالی هم نماینده مردم گیلان بودید وهیچ کاری نمی کردید حال فیل شما یاد هندوستان کرده و به فکر جدایی منطقه ای از استان گیلان شده‌اید که مشاهیر و بزرگانی از آن دیار در تاریخ داریم که به گیلانی بودن خود افتخار می کردند ، موجب مباهات گیلان و گیلانی بوده و هستند .

به هر تقدیر رفع مشکل چایکار و برنجکار املشی و رودسری و مبتلابه زندگی شان با جدا شدن از سرزمین آبا اجدادی شان حل نمی شود و شما بهتر است به جای پاک کردن صورت مسئله به حل مشکل بپردازید . / گیلانیان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

غلط انداز 3 آبان 1391
به نظر شما نه دهم بزرگتر است یا یک پنجم. جناب گیلانیان عجله در نوشتن کار دستتان می دهد و ته دل آقای رهبری را می لرزاند. من غلط انداز طرحی دادم که مکشل همه حل بشود و در مازندران هر شهری تبدیل به یک استان مستقل مستقل بشود تا مشکل دوری از مرکز استان را حس نکنند و مردم در زحمت نباشند. تازه برایشان نامگذاری هم کردم که زحمت پیدا کردن نام هم نداشته باشند. شما هم اگر می خواهید من به عنوان یک مشاور می توانم در خدمت باشم و همه با هم به گیلانی بودن افتخار کنیم. سلام گرم مرا به مردم شریف و نجیب و با محبت و متدین گیلان برسانید.
نا شناس 3 آبان 1391
تمام مشکل غرب مازندران و شرق گیلان فقط و فقط استانی شدن است
شهروند ساروی 3 آبان 1391
اینهایی که برای جدا شدن غرب مازندران وشرق گیلان گریبان می درند و تنها بهانه آنها فاصله و دوری راه است اگر فارس و کرمان و خوزستان بودند چکار میکردند . آقایان یکبار به نقشه استانها نگاه کنید و فاصله ها را مطالعه کنید بعد حرف بزنید فقط یکبار نگاه کنید از شرمندگی سرهاتون پایین می اد . مگر اینکه غرضی داشته باشید.
محمد 3 آبان 1391
خواهشا کمی به فکر زیتونکاران رودباری باشید. محصول زیتون، این نعمت خدادادی فنا شد. برنج و چای و زیتون.و..
نا شناس 3 آبان 1391
آقاي رهبري املشي فقط براي اينكه چيزي گفته باشد و خود را مطرح نمايد افاضات فوق را ارائه داده است . اگه رودسر با اينكار بعنوان مركز استان انتخاب مي شد باز هم حرفهاي ايشان معني داشت وگرنه جداشدن رودسر و املش از گيلان و پيوستن به استاني جديد كه خودش تشنه بودجه و رسيدگي و برنامه ريزي است چه منفعتي براي رودسر و املش دارد. ما كه در استان گيلان هرچه مدير ارشد ديديم يا گيلاني نبود و يا اهل شرق گيلان بود . عدم سرمايه گزاري و بي برنامگي اقتصادي هم كه مشكل تمام شهرهاي استان است و شرق و غرب ندارد . پس خواهش مي كنم ايشان لطف كنند دليل اين مدعاي خود را صريح و بي پرده اعلام كنند تا ما از همه جا بي خبران هم كمي مطلع شويم .
یک بنده خدا 3 آبان 1391
... از مقاله خوب شما تشکر میکنیم بعضی از نمایندگان که در مازندران هم یکی مشابه ایشان وجود دارد احتمالا شغلشان را اشتباه انتخاب کردند!! اینها بهتر بود رئیس هئیت واگذاری زمین یا مدیر کل تقسیم اراضی میشدند!! زیرا از روز اول به جای پرداختن به وظیفه قانونی خود مشغول تقسیم استان خود هستند!! بهترین کار را در شعارهای پوپولیستی، صدمن یک غاز دیدند، دلشان را به دوتا کف و سوت زدن خوش کردند!! استانهای شمالی کشور به خاطر همین تشتتها سالهاست که رنج می برد حالا این اقایان به جای اصلاح ابرو دارند چشم را کور میکنند!! با این شیوه ای که اقایان در پیش گرفتند میروند تا برای همیشه خط بطلانی بر استانهای شمالی کشور بکشند .در تقسیم کار ملی و در بازیهای منطقه ای در کشور، استانهای شمالی کشور همین حالا هم در نیمکت ذخیره ها جای دارند، چه رسد به اینکه فیکس باشند، وای به روزی که کوچکتر شوند . این اقایان می دانند در مجلس قدرت انها چقدر ضعیفتر از نمایندگان استانهای بزرگ هستند، اینها حتی نتوانستند یک پروژه تاثیر گذار برای استانهای خودشان بیاورند. به جای همدلی و اتحاد ،و به جای بالا بردن قدرت خود در مجلس، برعکس روز به روز به تضعیف خود واستان می پردازند!!! مردم فهیم و با فرهنگ استانهای شمالی کشور نباید به این گونه افراد اجازه دهند بر زخمهای کهنه آنها نمک به پاشند و اجازه ندهند استانهای شمالی کشور به صورت جزیره ای اداره شود و هر کس فکر خودش باشد. درد ما مشترک است فقط با اتحاد و همدلی میتوان بر آنها غلبه نمود.پیشنهاد میشود این آقایان از مشاورینی باتجربه استفاده نمایند تا به جایگاه خود بیشتر از این آسیب نزنند. برادر ارجمند ... کارهای بزرگ مردان بزرگ میخواهد ، کارهای بزرگ پی گیری، مشقت و سختی فراوان دارد که این آقایان اهل این حرفها نیستند ، پس در نتیجه می روند دنبال کار راحتر تا چهار سال دیگر خود راتضمین کنند!!! تقصیر ماست که افرادی را انتخاب میکنیم که فاقد یک دیدگاه استراتژیک وبلند مدت هستند. به نظر بنده هر سه استان شمالی کشوربرای پی گیری مطالبات برحق مردم باید یک فراکسیون قوی تشکیل دهند. زیرا محرومیت این استانها تحت تاثیر درختان سرسبز و طبیعت زیبایشان قرار گرفته و متاسفانه کلاه گشادی بر سر ما رفت. این اقایان این کلاه را دارند آنقدر پائین میکشند که علاوه بر سر، جلوی چشم ما را هم خواهد گرفت .
سجاد 3 آبان 1391
....تمام این احوالات بحث استان شدن قسمت از گیلان و مازندران بحثی جدید نیست و پیگیری یا بیان این مطلب نافی پیگیری مسائل اقتصادی و معیشتی مردم نیست فلذا به طور مثال آیا شما تمام اخبارتان در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است؟ که یک نماینده نیز تنها به این امور مطلقاً بپردازد؟
amin zad 3 آبان 1391
اقای املشی زحمتی را که برای استان شدن شرق گیلان میخواهید بکشید لطف کنید و برای گیلان بکشید.اگه اینطور باشه که فارس و اصفهان و کرمان و اذربایجان و...هر روز باید تقاضای استان شدن یک قسمت از استانشان را بدهند.ولی چون قلبشان برای استانشان می تپه هرگز این کار و نمیکنند .یاد بگیرید
محمد 3 آبان 1391
عزیز حرف اقای رهبری درسته. شما احساسی شدید .
صاحب نصیری 3 آبان 1391
خوبه گیلان دومین استان کوچیک کشوره هر روز یه تیکه ازش ادعای استقلال طلبی داره توسط نماینده هاش!!!یبار نماینده ی آستارا یبار هم اقای رهبری.واقعابه حال اینا باید تاسف خورد
مطهری - گیلان 4 آبان 1391
دیدگاههای آقای رهبری املشی در خصوص استانی شدن شرق گیلان کاشناسی و منطقی است و مخالفت با این طرح از سوی برخی از شهروندان شهرهای رودسر - تنکابن ورامسر هم امری طبیعی است وقتی مزایای این طرح ( استانی شذن شرق گیلان ) کاملا برای مردم تشریح شد قطعا افکار عمومی از آن استقبال خواهد نمود .
بهرنگ 4 آبان 1391
آقای رهبری چطوره گیلان رو بدیم کلا به شوروی تا شما هم نماینده خارجی بشین شاید اینطوری کلاسش بیشتر بشه ها!!!! معاهده گلستان و ترکمن چای هم در زمان خودش یسری موافق و مخالف داشت .الانم داریم تجزیه استانی رو میبینیم که سالها و قرنها باعث افتخار ایران بوده.
نا شناس 4 آبان 1391
درود بر رهبری املشی
amin zad 4 آبان 1391
اگه نماینده ای همت داره باید شهرهارو متحد کنه نه اینکه تفکیک کنه.یه کم از تو خونه هاتون بیاید بیرون وحداقل بقیه استانهارو ببینید .تا کی؟
رامسر و تنکابن 4 آبان 1391
مخالفت با اين طرح از جانب شهروندان تنکابن و رامسر ؟؟؟ اين چه حرف عجيبى است که ميزنيد ؟ مردم رامسر و تنکابن که به طور يکپارچه از اين صحبتهاى آقاى رهبرى املشى حمايت ميکنند .
رامسر و تنکابن 4 آبان 1391
مخالفت با اين طرح از جانب شهروندان تنکابن و رامسر ؟؟؟ اين چه حرف عجيبى است که ميزنيد ؟ مردم رامسر و تنکابن که به طور يکپارچه از اين صحبتهاى آقاى رهبرى املشى حمايت ميکنند .
مطهری - املش 4 آبان 1391
معلوم نیست چرا سایت شمال نیوز از این طرح آقای رهبری املشی آشفته و عصبانی گردیده و با نگارش مطالبی در خصوص مخالفت با طرح استانی شدن شرق گیلان خویش را قیم شهروندان شرق استان گیلان قلمداد نموده ضمن اینکه هیچگونه دلایل کارشناسی در مخالفت با این طرح ارائه ننموده است . متولیان این سایت مطمئن باشند که رهبری املشی از معدود نمایندگان مجلس است که تمامی هم و غمش احقاق حقوق کشاورزان چایکار و برنجکار بوده و خواهد بود .
vahid 4 آبان 1391
استانی شدن شرق گیلان و غرب مازندران به نفع این منطقه است. تمام امکانات گیلان در رشت متمرکز شده است و متاسفانه شرق گیلان علی الخصوص از شلمان به چابکسر مورد بی مهری آقایان قرار گرفته . شهرهای غرب مازندران که واقعا رقت باره. این مشکلات ناشی از تمرکز امکانات و کارخانجات و شهرک های صنعتی در اطراف مراکز استان هاست.اون آقایانی که مخالف این طرح هستند با شکم سیر حرف میزنند خودشون تو این شهرها زندگی نمیکنند که دارن اینجوری حر ف میزنن و حالا زندگی و رفاه مردم رو گذاشتن کنار حرف از گیلان و مازندران پهناور حرف میزنن.اگه یه شهروند رامسری باشن وسه اومدن به ساری 5 ساعت تو راه باشند بعد ببینن یه کارمندی رفته مرخصی دوباره دست از پا درازتر برگردند و این همه هزینه راه و وقت و خطر جاده و یا اینکه از چابکسر بخوان به یه آزمایشگاهو یا دکتر تو مرکز استان تو رشت برن 3 ساعت فقط تو راه باشند اگر برای شما حل مشکلات مردم و خواسته مردم مهمه که البته نیست نباید اینطوری بنویسید شما به دنبال اهداف خاصی هستید آقایان محترم.
سامان 4 آبان 1391
از چابکسر تا رشت 3 ساعت راهه ؟؟؟ عجب !!! فاصله رامسر و تنکابن تا رشت به ترتيب 105 و 130 کيلومتره . فاصله چابکسر تا رشت که ديگه پيشکش !!! ضمنا فاصله رامسر و تنکابن تا سارى هم به ترتيب 250 و 225 کيلومتره . پس به جاى اين حرفها به فکر هرچه سريعتر برگرداندن رامسر و تنکابن گيلک زبان به وطن اصليشان يعنى گيلان باشيد .
سامان 4 آبان 1391
از چابکسر تا رشت 3 ساعت راهه ؟؟؟ عجب !!! فاصله رامسر و تنکابن تا رشت به ترتيب 105 و 130 کيلومتره . فاصله چابکسر تا رشت که ديگه پيشکش !!! ضمنا فاصله رامسر و تنکابن تا سارى هم به ترتيب 250 و 225 کيلومتره . پس به جاى اين حرفها به فکر هرچه سريعتر برگرداندن رامسر و تنکابن گيلک زبان به وطن اصليشان يعنى گيلان باشيد .
املش 5 آبان 1391
ما مردم شهرستان املش حمایت خود را از طرح نماینده عزیزمان جناب آقای رهبری املشی مبنی بر استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران اعلام داشته و به مرکز نشینان گیلان و مازندران نیز می گوئیم که لطف نموده و از جانب ما اظهار نظر با تصمیم گیری نفرمائید.
جمال 5 آبان 1391
اگر بشه گیلان غربی وگیلان شرقی" یا شمال جنوب باز هم باید عذر خواهی کنه!!!! مثلا زمانی که خراسان به شمال و جنوب و رضوی تقسیم شد همه عذر خواهی کردند!! یا گلستان از مازندران جدا شد چی!!!! انحصار طلبی نکن شمالیه عزیز.من گلستانی ام وازجدایی خیلی راضی ام.
طه 5 آبان 1391
طرح خوبیه.این مقاله ی تخریبی کار مازنی هاست .
دودانگه ساری 5 آبان 1391
متاسفانه نمایندگان به علت تامین مالی بودن واستفاده از ابزار دولتی تنها چیزی که برایشان مهم نیست وکالت مردم ومشکلات مردم مناطق خودشان است.وگهگداری باطرح استان شدن یا فرماندار ویزه شدن شهرشان از احساسات پاک مردم سوء استفاده میکنند ودنبال جایگاهی برای ادامه دوره های بعدی نمایندگیخود هستند.بانگاهی به استانهای کشور میبینیم که اگر در عصر کامپیوتر واطلاعات واینترنت که فاصله ها رادر نوردیدند کسانی که خودرا ازنظر عقلی سرتراز دیگران میدانند حرف از فاصله از مراکز استان مازندران وگیلان میزنندواقعا جای تاسف دارد....بانگاهی به نقشه ایران عزیز وفواصل شهر ها ازمراکز استان حداقل در 21 استان باید استانهای جدیدی ایجاد شود که خیلی واجبتر از مازندران وگیلان هستند..دودانگه ساری
احسان 5 آبان 1391
گیلانی های عزیز که به آتش تفرقه در مازندران هیزم می ریختید، مطمئن باشید در سنت خدا تغییری به وجود نمی آید.
"مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین"
این آتش در بگیرد اول از همه دامان شما را خواهد گرفت، به خصوص در مورد استان تالش و شرق گیلان و الحاق آستارا به اردبیل.
نا شناس 5 آبان 1391
به امید جدا شدن تنکابن از مازندران و الحاق آن به گیلان یا مرکز استان شدن تنکابن
على از رامسر 5 آبان 1391
آقاى دودانگه سارى ميشه اسم اون 21 استان! رو بگى؟ در مورد گيلان قبول دارم که اين فاصله اصلا زياد نيست اما در مازندران اين فاصله خيلى خيلى زياد هست . لطفا در کامنت نوشتن بيشتر دقت کنيد... على از رامسر
شيرود 5 آبان 1391
يک سؤال : يک دليل ، حتى فقط يک دليل بياوريد که چرا رامسر و حتى تنکابن بايد به جاى رشت زير نظر سارى باقى بماند ؟ نميتوانيد ! چون هيچ دليلى وجود ندارد .
شيرود 5 آبان 1391
يک سؤال : يک دليل ، حتى فقط يک دليل بياوريد که چرا رامسر و حتى تنکابن بايد به جاى رشت زير نظر سارى باقى بماند ؟ نميتوانيد ! چون هيچ دليلى وجود ندارد .
نا شناس 6 آبان 1391
ما مازني ها از خدامونه كه تنكابن بره زيرنظر گيلان ولي نميدونم واسه چي استاندارها مقاومت ميكنند.احتمالا استاندار گيلان مقاومت ميكنه چون بلافاصله بعد از الحاق شهر غير اقتصادي تنكابن به گيلان بندر اقتصادي ومهم استارا خواهان الحاق به سرزمين اصلي خود اردبيل خواهد شد.غرب گيلان كه طالشي هستند مانند تركمن ها كه استان گلستان تشكيل دادند خواهان تاسيس يك استان مختص به خودشون هستند..
رامسرى 6 آبان 1391
اتفاقا گيلانيها که در به در دنبال برگرداندن رامسر و تنکابن به گيلان هستند . اين شما مازنيها هستيد که نه ميذاريد استان بشيم و نه ميذاريد به گيلان ملحق بشيم . تو رو خدا دست از سرمون برداريد . زنده باد گيلان از آستارا تا تنکابن .
اميرحسين 6 آبان 1391
ترکمنها استان گلستان تشکيل دادند؟ محض اطلاع شما ميگم که مرکز استان گلستان گرگانه نه گنبد، و اتفاقا به همين دليل که به خواسته شون نرسيدند خواهان تشکيل استان ترکمن صحرا به مرکزيت گنبد هستند.
نا شناس 6 آبان 1391
اون فردی که نوشته تنکابن شهر غیر اقتصادی است بدونه که: 90% کیوی کشور در شهرستان تنکابن تولید میشه! تنها مناطق چای خیز مازندران که بخش عمده ای از چای کشور را تولید می کنه شهرستانهای تنکابن و رامسر است. هزار و ‪ ۲۵۰‬هکتار از اراضی شهرستان تنکابن به کشت چای اختصاص دارد که سالانه بیش از یک هزار و ‪ ۱۵۰‬تن چای خشک از تبدیل برگ سبز چای در این اراضی استحصال می‌شود!

تنها مناطق مازندران که قطب تولید گل و گیاه زینتی و غیر زینتی بوده و به کشورهای خارج صادر می کنه تنکابن و عبّاس آباد است! حتی بزرگترین پایانه صادرات گل و گیاه خاورمیانه در شهرستان سابق تنکابن و شهرستان فعلی عباس آباد مستقر می باشد! مناطق ییلاقی و توریستی 2 هزار و 3 هزار که شُهره کشوری و شاید هم جهانی داشته باشد و سالانه میلیونها نفر جهت گردشگری و تفریح به این دو منطقه فوق العاده زیبا و توریستی سفر می کنند در تنکابن است!

پرتغال شهسوار یا همان تنکابن شُهره عام و خاص در کشور است! آیا باز هم تنکابن شهرستانی غیر اقتصادی است؟! با این اوصاف ما افتخار می کنیم که به سرزمین اصلی و مادری خودمان گیلان باصفا و زیبا برگردیم. و شما نیز مطمئن باشید که اگر روزی بر فرض محال نیز شرق گیلان و غرب مازندران استان مستقلی نشود، شهروندان تنکابن و رامسر خواهان جدائی از مازندران و الحاق به سرزمین اصلی این 2 شهرستان زیبا یعنی گیلان و مرکز آن یعنی کلانشهر رشت می شویم. درود بر گیلان و گیلانی، درود بر میرزا کوچک خان افتخار جهان اسلام و تمامی آزادیخواهان جهان، درود بر گیلان یکپارچه و زیبا از تنکابن تا آستارا
نا شناس 6 آبان 1391
شهر غيراقتصادي و غير توريستي تنكابن را زودتر از مازندران جدا كنيد.بيشتر از اين به مازندران خيانت نكنيد.تنكابن هميشه زير دين مازندران و مازندراني ها باقي ميمونه.
نا شناس 7 آبان 1391
شمال نیوز سلام، چرا کامنتم در دفاع از تنکابن و غرب مازندران، به رغم آنکه چند بار برایتان ارسال نمودم را منتشر نمی کنید؟ انجام رسالت خبری بدون جانبداری را فراموش ننمائید!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.